Trener BiznesuFacebook dla Trenera!

Facebook dla Trenera!


Dodano 6 maj 2013

Autor:

Portret użytkownika Łukasz Herejczak
Łukasz Herejczak

Facebook to największa platforma społecznościowa na świecie. Pozwala ona łączyć się w grupy i dzielić informacjami łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej. Za jej pośrednictwem firmy mogą docierać do klientów i regularnie się z nimi komunikować. Czy warto skorzystać z tych możliwości?

 

Coraz więcej przedsiębiorstw wierzy, że tak. Widzą w wykorzystaniu tego kanału komunikacyjnego ogromną szansę. Liczą, że pozyskają nowych nabywców i wzmocnią więzi z obecnymi. Trenerzy nie są tu wyjątkiem. Czy te nadzieje nie są płonne? Jak używać portalu, żeby się ziściły?

 

Pokusa wykorzystania Facebooka jako sposobu promocji jest duża. Portal to największa scena świata, przed którą zasiada 810 milionów widzów. Liczba osób korzystających z platformy w Polsce przekroczyła 10 mln. Jest to 26% naszego społeczeństwa. Badania pokazują ponadto, że jest to grupa bardzo aktywna. Social Media Report[1] na rok 2012 wskazuje, że prawie 32% użytkowników w wieku 18-24 korzysta z mediów społecznościowych nawet podczas wizyty w toalecie. Żeby jednak dotrzeć do fejsbukowych odbiorców, trzeba znać zasady funkcjonowania w tym środowisku.

 

Aby rozpocząć komunikację, należy założyć fanpage - wycinek Facebooka poświęcony naszej działalności. Na podstawie wysyłanych wiadomości i informacji, które znajdą się na stronie, potencjalni klienci będą mogli wyrobić sobie zdanie na nasz temat i być na bieżąco z tym, co się u nas dzieje. Przede wszystkim jednak będą mogli wchodzić z nami w interakcje i udzielać informacji zwrotnej na temat aktywności i oferty szkoleniowej trenera czy firmy będącej właścicielem fanpage'a. Jak najlepiej wykorzystać ten potencjał? Oto kilka rad:

 

  1. Znajdź niszę. Bądź inny niż inni. Odróżnij się i bądź rozpoznawalny. Promuj ten obszar działalności, w którym jesteś najlepszy. Nie staraj się być specjalistą od wszystkiego.
  2. Wypełnij całkowicie swój profil. Aktualizuj często dane i dołącz do pokrewnych grup. Zasubskrybuj liderów branży i komentuj ich wypowiedzi.
  3. Bądź prawdziwy. Nie pozuj na kogoś, kim nie jesteś. Dzięki temu będzie Ci łatwiej stworzyć spójną komunikację i lepsze związki z użytkownikami.
  4. Bądź pomocny. Dodawaj wartościowe rzeczy, które będą pomocne słuchaczom. Nie krępuj się dzielić spostrzeżeniami na temat branży.
  5. Codziennie dodawaj rzeczy, które będą podkreślały twoją pasję oraz zainteresowanie tematem. Wyszukuj nowinek i je udostępniaj, a przy zamieszczaj wartościowe opinie. Dzięki takiemu działaniu ludzie będą postrzegać Cię jako eksperta w danej dziedzinie. Nie przesadzaj jednak z nadmierną częstotliwością udostępnianych treści. To prosta droga do otrzymania etykietki osoby zaśmiecającej wirtualne środowisko i utraty użytkowników.
  6. Jeśli prowadzisz bloga bądź stronę internetową połącz je z fanpage'em za pomocą wtyczki FacebookConnect. Umożliwia ona m.in. komentowanie wpisów czy wypełnienie formularza zamówienia w sklepie internetowym z użyciem danych z Facebooka, bez konieczności dodatkowego logowania czy własnoręcznego uzupełniania informacji.

 

W dłuższej perspektywie wdrożenie tych zasad zaowocuje stworzeniem wokół naszej marki aktywnej społeczności zainteresowanych nią użytkowników. Jednak, co istotne w kontekście związanego z utrzymaniem fanpage'a nakładu pracy, niekoniecznie przełoży się na wyniki finansowe firmy. Coca Cola[2], jedna z marek najintensywniej komunikowanych przez media społecznościowe, poprzez swoje działania na tej platformie zwiększyła sprzedaż jedynie o 0.01%. Promocja może więc nie przynieść żadnych wymiernych efektów. Nie ma jednak wątpliwości co do tego, że pomoże zbudować trwałą więź z klientem i będzie wsparciem w kreowaniu profesjonalnego wizerunku.

 


[1] Nielsen Company Social media report 2012

[2] Stangret M "Fanpejdż" na Facebooku nie przynosi zysków? Tak twierdzi Coca-Cola Metro, 26.03.2013

 

 

W segregatorze

Spodobał Ci się ten artykuł ? Przeczytaj także...

Poinformuj znajomego

Trener BIZNESU jest udostępniony w trybie do odczytu. Zablokowano możliwość dodawania i edycji treści z powodu aktualizacji.