Trener BiznesuMarka, głupcze!

Marka, głupcze!


Dodano 22 marzec 2013

Autor:

Portret użytkownika Łukasz Herejczak
Łukasz Herejczak

Branding jest dzisiaj jednym z najważniejszych aspektów biznesu dla każdej firmy. Bez względu na rodzaj działalności którą prowadzi. Również dla agencji szkoleniowej marka może stanowić wartość dodaną. Im firma bardziej renomowana, tym większyć opłat może zażądać za swoje usługi. Bez cienia wątpliwości gra jest więc warta świeczki.

 

Markę można traktować jako pochodną tego, czym jest i chce być firma oraz tym jak jest widziana przez klientów. Przy rozpoczęciu brandingu agencji szkoleniowej, należy odpowiedzieć na pytanie: Jakie są korzyści z brania udziału w naszych szkoleniach? Co klienci o nas myślą? Jakie wartości chcemy by z nami kojarzyli? Gdy odpowiemy sobie na te podstawowe pytania możemy wziąć się za kreowanie sposobu komunikacji instytucji.

 

Jej podstawowymi elementami są logo i nazwa. To pierwsze dwie rzeczy, które kojarzymy z daną organizacją. Warto poświęcić im więc jak najwięcej czasu. Logotyp powinien być nieskomplikowany - tak, by po pierwszym kontakcie, można było skojarzyć wszystkie jego części składowe. Ponadto na markę składa się również: obsługa klienta,  cena szkoleń, korzyści z nich płynące, a także ich propozycje. Połączenie tych wszystkich cech, powinno wywierać na tyle mocne wrażenie na kliencie, by z nimi właśnie łączył naszą firmę. Jak to jednak osiągnąć? Oto kilka rad.

  1. Stwórz logo i umieść je wszędzie gdzie tylko się da: na wszystkich materiałach promocyjnych, papierze firmowym, w mailach etc. W myśl zasady: im więcej, tym lepiej.
  2. Utwórz tzw. przekaz firmy. Coś co chciałbyś zakomunikować o własnej marce swoim klientom i pracownikom. Wszyscy podwładni powinni być ich świadomi.
  3. Zintegruj wizerunek. Branding musi dotykać każdego aspektu prowadzenia biznesu. Opracuj jeden sposób, w który pracownicy będą odbierać telefony, sprzedawać szkolenia, a także wysyłać maile etc.
  4. Zaprojektuj standardy dla wszystkich form materiałów promocyjnych. Używaj tych samych schematów kolorystycznych, tego samego miejsca na logotyp.
  5. Stwórz własny styl formułowania komunikatów tekstowych. W zależności od tego jak chcemy być postrzegani, może on być formalny bądź przyjacielski.

Te wszystkie kroki okażą się jednak bezużyteczne, jeśli nie będzie zachowana ich ciągłość. Branding to długotrwały proces. Aby był skuteczny, musi być wdrażany konsekwentnie. Poświęcony mu czas to jednak dobra inwestycja. Marka zajmuje kluczowe miejsce w głowach obecnych oraz przyszłych klientów. Miejsce o które warto powalczyć...

 

 


WYkorzystano obrazek z serwisu Flickr zamieszczony przez użytkownika ozmafan

 

 

W segregatorze