Trener BiznesuZarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka

Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka


Dodano 18 lipiec 2009

Autor:

Portret użytkownika Redakcja Trenera BIZNESU
Redakcja Trenera BIZNESU
Autor/Autorzy: 
Tadeusz Oleksyn
Wydawnictwo: 
Wolters Kluwer Polska - OFICYNA
Rok wydania: 
2006
Okładka

Bez precyzyjnego określenia kompetencji wymaganych na poszczególnych stanowiskach nie można opracować dobrych planów zatrudnienia, właściwie prowadzić rekrutacji i doboru kadr ani prawidłowo ustalać wysokości wynagrodzeń dla pracowników. Nie sposób też profesjonalnie kierować ich rozwojem zawodowym ani prowadzić racjonalnej polityki awansowej. Dlatego też wiedza o zarządzaniu kompetencjami i umiejętności w tym zakresie mają ogromne znaczenie dla efektywności systemu zarządzania zasobami ludzkimi, a nawet można uznać, że stanowią jego podstawę.

  &nbspUwzględniając zarówno aspekty teoretyczne, jak i praktyczne problematyki zarządzania kompetencjami, autor omawia:

  • podstawowe pojęcia i kontrowersje związane z zarządzaniem kompetencjami,
  • klasyfikacje kompetencji,
  • kompetencje najważniejsze w realiach współczesnej gospodarki rynkowej,
  • kompetencje związane z przywództwem,
  • kompetencje wybranych grup zawodowych,
  • zarządzanie kompetencjami w praktyce organizacji.

    W książce znajdują się również wskazówki dotyczące zarządzania własnymi kompetencjami i rozwojem.

  •  

    Poinformuj znajomego

    Trener BIZNESU jest udostępniony w trybie do odczytu. Zablokowano możliwość dodawania i edycji treści z powodu aktualizacji.