Trener BiznesuMiękkie kompetencje z uczelni

Miękkie kompetencje z uczelni


Dodano 18 marzec 2013

Autor:

Portret użytkownika Redakcja Trenera BIZNESU
Redakcja Trenera BIZNESU

W ramach projektu EGO Organizacja Studencka Paneuropa planuje przeprowadzenie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach pięciu szkoleń:

  • Jak efektywnie napisać CV oraz list motywacyjny,
  • Wyznaczanie celów,
  • Zarządzanie czasem,
  • Asertywność,
  • Autoprezentacja.

O przyczyny doboru takich, a nie innych zagadnień oraz o przyjętą metodologię szkolenia zapytaliśmy Aleksandrę Kopyto - koordynatora projektu.

 

Redakcja Trenera Biznesu: W ramach EGO będą Państwo oferować szkolenia z pięciu obszarów tematycznych. Rozumiem, że studentom przyda się umiejętność pisania CV. Z czego wynika dobór pozostałych zagadnień?

Aleksandra Kopyto: Dobór takich tematów jest odpowiedzią na problemy jakie stawia przed młodymi ludźmi współczesny świat. Ciągły pośpiech, stres, spora konkurencja na rynku pracy to nasi główni wrogowie. Dzięki warsztatom będzie możliwe poznanie tajników efektywnej autoprezentacji na rozmowie kwalifikacyjnej, zarządzania czasem czy asertywności, czyli umiejętnego mówienia „nie". Zajmiemy się również problemem określenia priorytetów. Chcemy, by po zajęciach uczestnicy byli bardziej skuteczni w planowaniu i realizowaniu swoich celów. Postawiliśmy sobie za zadanie, by nasze szkolenia miały zróżnicowany, wszechstronny charakter, oraz by każde z nich niosło ze sobą cenne wskazówki, docierając przez to do każdego uczestnika.

 

TB: W broszurce dotyczącej projektu możemy przeczytać, że te założenia mają być realizowane przy pomocy „teoretyczno-praktycznych szkoleń". Co oznacza ten termin?

AK: Termin "teoretyczno- praktyczne szkolenia" oznacza, że w oparciu o przekazywaną wiedzę uczestnicy będą wykonywać ćwiczenia dotyczące realnych sytuacji. Stawiamy na podejście empiryczne - chcemy uczyć przez doświadczenie. Forma zajęć jest dostosowana do poruszanych zagadnień. Liczba osób biorących udział w szkoleniach jest ograniczona  nie wielkich grup, 12- bądź 16 osobowych. Wszystko po to, aby były one efektywne i by każdy mógł aktywnie brać w nich udział.

 

TB: Skąd pomysł realizacji projektu w oparciu o szkolenia? Czy nie da się osiągać podobnych rezultatów przy użyciu typowo akademickich form nauczania?

AK: Typowo akademickie formy nauczania akcentują teoretyczne podejście do problemu i skłaniają się raczej ku kształtowaniu u słuchaczy umiejętności twardych. My w swoim projekcie poza zaopatrzeniem naszych uczestników w niezbędną wiedzę, chcemy pokazać im, jak mogą przełożyć teorię na praktykę. Szkolenia pozwolą nam zaktywizować ich do czynnego udziału w zajęciach, co, jak mam nadzieję, przełoży się na doskonalenie umiejętności miękkich.

 

TB: Jakie były najważniejsze kryteria doboru kadry trenerskiej realizującej projekt?

AK: Projekt jest organizowany we współpracy Organizacji Studenckiej Paneuropa oraz Akademickiego Centrum Kariery Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Nasi trenerzy to doświadczeni prowadzący szkoleń działający na co dzień w ramach tych instytucji. Dotychczasowe spotkania były przydatne, że chętnie zaprosiliśmy ich do dalszej współpracy.

 

Oprócz dotychczasowych wyników istotne było dla nas dopasowanie trenerów do tematyki projektu. Stawialiśmy szczególny nacisk na umiejętności interpersonalne, ponieważ to na nich skupia się jego program. Dzięki nim lepiej dotrą do uczestników i jednocześnie będą dla nich wzorcem w zakresie przekazywanych kompetencji.

 

Poinformuj znajomego

Trener BIZNESU jest udostępniony w trybie do odczytu. Zablokowano możliwość dodawania i edycji treści z powodu aktualizacji.